Regndroppar & soldans

Mitt i natten och min sömn spökar igen. Sov ganska dåligt natten som var också... Dagen började i alla fall med 30 min joggingtur. Sen myste vi lite hela familjen, byggde duplo och tittade på Ronja Rövardotter :) Runt lunch blev det en långpromenad. Barnen behövde sova och Dennis och jag fick en stund tillsammans. Skönt när man kan prata och prata utan att hela tiden bli avbruten. Man behöver det ibland. Sen ikväll har jag ju jobbat också. Gick lugnt och stilla. Inga konstigheter. Det är superlugnt på jobbet, så det var nog lugnare där än hemma skulle jag tro :)

Klockan är 01.17 just nu. Jag ligger på ett täcke på golvet i vardagsrummet. Lyssnar på lite musik i hörlurarna och läser massa gamla texter jag skrivit och som en gång betydde oerhört mycket för mig. På den tiden när jag var "flät-flickan" som tänkte alldeles för mycket. På den tiden då man var poetisk och livet var ganska djupt. Blir nästan rörd av mina egna texter. I nuläget betyder dom ingenting för andra, men för mig är dom viktiga och jag älskar att läsa lite då och då. På den tiden var det mycket tårar och mycket känslor. Men det var längesen nu. Långt innan barnen och innan jag träffade Dennis... Det känns som en evighet sen.

Men jag tänker också mycket på mitt underbara liv jag lever idag. Är såå lycklig och jag har allt jag kan önska mig! Ingenting kunde varit annnorlu

Du & Jag har det vackraste tillsammans, det som gör att jag ler jämt! Vi har tillsammans skapat det finaste mellan människor. Nu är dom allt, den största delen i vårt gemensamma liv. De har lärt mig definitionen på fullkomlig och total lycka...
De är allt det vi en gång längtade så innerligt efter. Nu är drömmen sann och vi lever mitt i den. Nu är vi en riktig familj.. Ni betyder allt för mig ♥ Allt


Det finns så mycket jag vill hinna innan du tar ditt sista andetag... Så mycket jag önskar jag hade gjort, sagt, frågat, undrat, pratat om för länge längesen. En dag är det plötsligt för sent. Du är den enda som finns kvar, och du betyder extremt mycket. Du ger mig så mycket, men jag önskar jag frågade efter ännu mer. Att du kunde öppna dig och dela dina innersta tankar med en liten tjej som mig.. Jag älskar dig. -.ung slät hand i din rynkiga.- ♥

Imorgon är det söndag. Ny dag... tycker det känns som att livet springer ifrån mig ibland. Hinner inte riktigt med. Barnen växer och jag kan inte fatta att Wilma snart blir 5 månader! Tyckte det var nyss jag gick med tjock mage och klappade lite förisktigt varje kväll när hela magen hoppade för att hon hade hicka därinne. Jag minns allt som igår. Ibland saknar jag till och med magen. Men givetvis vill jag inte byta ut den mot vår älskade Wilma. Det är ofattbart att den kärlek man känner till sitt första barn kan upprepas och att man kan ge lika mycket kärlek även till nummer 2. Jag kan inte beskriva med ord....

Nu har klockan tickat till 01.36 och jag borde försöka sova en stund.. Huvudvärken kommer krypande nu och magen värker. Usch.. känner mig lite frusen. Konstigt.. När jag sitter såhär på kvällen får jag helt plötsligt känslor som säger "-Gå ut och gå i regnet". ALDRIG i livet! Men utomhus kan man rensa tankarna på ett annat vis. Kanske värt att prova någon gång. Kanske kan man sova efteråt..

Söndag...

Skrev detta till min bror en gång för flera år sedan då han verkligen behövde några ord som hjälpte honom bära den börda han hade på sina axlar just då. Idag hoppas jag han är lycklig.. och att han insett att han betyder och är älskad genom allt som livet har att erbjuda! ♥

Kladda här!
Postat av: din mamma

Hej min älskade dotter.Nu ärjag hemma efter en trevlig kväll. Blev väldigt djupt ikväll på din blogg....Söv lite nu, tror du behöver det, vi hörs imorgon.puss

2009-03-15 @ 03:27:18
Postat av: Fia ensamstående mamma till två fiina trollisar

Så fina texter du skriver.

Hoppas du fick lite bra sömn till slut.

Du är utmanad i min blogg=)

Ha en underbar dag.

Kram

2009-03-15 @ 10:50:31
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: lovve

ja de tycker jag att vi ska göra.. kanske på onsdag, torsdag, eller fredag..? Jag jobbar kvällar på måndag och tisdag.. Det är jätte trevligt och mysigt här! :) Nu ska vi ner och göra stan osäker ;) ha de bra! Vi hörs!!

2009-03-15 @ 11:07:43
URL: http://lovisamalmqvist.blogg.se/
Postat av: Erika -Mot en ljusare framtid!

Fint du skriver!! Verkligen.



Hur äre med dej idag?

Kramar

2009-03-15 @ 12:17:01
URL: http://erikabjorklund.webblogg.se/
Postat av: Nina

Vad fint du skriver : )



Saknar du magen litet ? Jag kan inte bärga mig förrens den blir stor och snart är borta ; )

2009-03-15 @ 14:18:14
URL: http://cheerilee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej va kul att du kikade in hos mig, o vilken fin blogg du har:) Du skriver verkligen jätte fint, hoppas du har en härlig söndagkväll!



Kramisar /Jenny

2009-03-15 @ 20:59:27
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Leia

Fin header. =)

2009-03-15 @ 21:03:37
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Om du har något på hjärtat är du välkommen att skriva här!

Vad heter du?
Stammis här?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress så jag kan spana in din sida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback