Stolt!

Hej!
Ja som rubriken säger är jag stolt idag! Stolt över mig själv.. att jag klarar saker som jag själv inte trodde om mig. Återkommer till det senare i inlägget..

Idag fick jag sovmorgon..! :) Min underbara älskling lät mig sova och gick upp med barnen när de vaknade vid strax efter 8. Jag sov ända till halv 10. Välbehövligt med tanke på att jag inte somnade förrän lite efetr 3 inatt.. suck :(

Vi städade undan lite på morgonen sen åkte vi till Öjaby, till mina föräldrar. Vi tog en promenad tillsammans med dem, barnen somnade i vagnen och det kändes verkligen som en vårdag idag! Underbart.. längtar efter lite värme och mer sol nu också! Efter promenaden tog mamma och jag en runda på samarkand, behövde handla lite på maxi och vi kikade in på lindex. Köpte ett par turkosa velourbyxor till Wilmis där. Supersöta.. Tack mormor! :)

Engla och Dennis har varit på gympan idag. Wilma och jag satt och hejade på dom. Kommer lite bilder på gympan i slutet av inlägget :) Efter Englas gympa var det min tur. Medelpass med Mia stod på schemat. Dennis tog barnen och körde hem då det var gnälligt och grinigt. Så efter gympan SPRANG JAG HELA VÄGEN HEM!!! Från friskis och svettis ända hem till Sandsbro! *STOLT över mig själv* Trodde inte jag skulle orka springa mer än halvvägs och hade planerat att gå resten. Men av bara farten så sprang jag... Sprang ca. 50 min. För er som inte känner till Växjö så var det LÅNGT!!!! :) Vet dock inte hur långt så under veckan som kommer får det bli en promenad med vagnen samma runda, med stegmätaren så man vet :) Kan ju vara skoj att veta om man får springa hem fler gånger.  Men jag tyckte jag var grymt duktig! Stannade inte en enda gång och var ändå inte överdrivet trött när jag kom hem.

Väl hemma stod maten på bordet.. vilken sambo man har :) Snart man och allt.. :) Det blev tacos ikväll. Fyllde min tallrik med mestadels grönsaker! Och drack som vanligt vatten.. Bara vatten ska det vara.. inga bubblor och strunt i. Blä! :)




Imorgon är det egentligen vägdag. Men så kommer det inte att bli. Jag har dåligt karaktär vad gäller våg och vägande. Så jag har såklart tjuvvägt mig hela veckan och vågen visade i morse exakt samma vikt som i måndags och sånt kan jag lätt bryta ihop för. Så jag har nu ställt vågen hemma hos mamma (1 mil bort) Så jag inte kan tjuvväga mig. Men jag har också konstaterat att jag säkerligen tappat vikt.. men samtidigt byggt muskler. För när jag mätte mig med måttbandet idag hade jag på en enda vecka minskat totalt: 11 cm!!! Men inte ett jota har hänt på vågen. Så slutsatsen måste ju blir att jag fått muskler som väger mer än fett samt omfödelat.
Lår -1 cm
Höft -2cm
Midja -3cm
Rumpa -3cm
Byst -2cm

har kommit överrens med mamma och Dennis om att jag ska köra på i 2 veckor nu och inte väga mig eller mäta mig alls under tiden. Och sen förhoppningsvis se ett schysst resultat efteråt. Ska också lägga om träningen lite. Byta ut något av veckan gympapass mot spinning och under en veckas tid ska det bli minst 2 joggingrundor! Får hoppas det kan ge mer resultat då man undviker styrketräning. Vill ju att det ska synas på vågen också, även om måtten helt klart är det viktigaste! *peppar mig själv inför kommande två veckor*

Imorgon blir det promenad på morgonen och sen vet jag inte så noga ännu. Ensam hemma med båda barnen imorgon som vanligt på måndagar. Min mamma är ledig, så får väl se om hon är sugen på en runda runt sjön kanske.. beror på vädret. På kvällen blir det gympa klockan 18. Gibban ska med!

Preliminärt träningsschema för veckan som kommer:
Måndag: Medelgympa 60 min. Promenad
Tisdag: Spinning 60 min. Promenad
Onsdag: Ki-box 90 min. Danspass 60 min. Promenad
Torsdag: Löpning. Promenad
Fredag: Löpning 45 min. Promenad (ev. spinning 60 min)
Lördag: Boda Borg i Sävsjö hela dagen. Löpning 30 min
Söndag: Spinning eller medelgympa 60 min. Promenad

Inte säkert man kan hålla allt beroende på hur familjelivet ser ut.. Men det är såhär jag lagt upp veckan och hoppas att det kommer sluta :)

Ska krypa ner under en filt i soffan nu och läsa lite i en tidning. På återseende!





















Nattinatti.-

Kladda här!
Postat av: loovve

man blir så inspirerad när man läser om allt du skriver! Önskar jag inte hade jobbat som jag gör så hade jag hängt på varje dag till friskis.. :) Förmodligen följer jag med onsdag, torsdag och fredag..

2009-03-15 @ 22:36:29
URL: http://lovisamalmqvist.blogg.se/
Postat av: maria s.

heja heja!

det var mycket duktigt av dig att springa hela vägen hem.jag måste ta mig i kragen om det jag ska lyckas med mitt mål med...hihi

2009-03-16 @ 07:29:51
Postat av: Madelene

Kikar in!

2009-03-16 @ 07:38:20
URL: http://madebymadeleneeriksson.blogspot.com/
Postat av: mamsen

tar gärna en runda runt sjön i em. Har gömt vågen ordentligt....

2009-03-16 @ 07:41:42
Postat av: Nina

Inspirerande läsning : )

Klart att du ska vara hur stolt som helst över dig själv. Vet hur det är med vågar dock, dom kan göra än lite smått knäpp. Min visar ju - 3 nu men det är ju inte så bra kanske med tanke på mitt tillstånd ; ) Men matlusten är på väg tillbaka nu så jag är inte orolig : )



Funderar med på att börja träna på friskis, funderade på idrottskliniken innan, men får se. Skulle vilja spinna lite nu även under grav om det nu är ok :)



När får man börja på barngympan med dom små ? Verkar super skoj ju!



Ha en skön dag !





2009-03-16 @ 09:10:27
URL: http://cheerilee.blogg.se/
Postat av: Fia ensamstående mamma till två fiina trollisar

Vad duktig du är=) Jag flyttade tillbaka till min gamla lägenhet på drottninghög. Jag kommer ifrån hbg jag med=)

Ha en bra dag

kram

2009-03-16 @ 09:38:14
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kämpa på vännen! Kram:)

2009-03-16 @ 11:26:27
Postat av: Emma

Sv: Oj! Det kommer jag inte i håg, men jag vet att jag hittade det på designadinblogg.se, kikat ordentligt där?

2009-03-16 @ 16:47:15
URL: http://queenemmsa.blogg.se/
Postat av: Carro



Va du håller i gång bra Tess! Man känner sig verkligen jätteusel i jämförelse!

Fortsätt kämpa på! : )

2009-03-16 @ 21:34:08

Om du har något på hjärtat är du välkommen att skriva här!

Vad heter du?
Stammis här?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress så jag kan spana in din sida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback