Måndag och ny vecka..

Så var det redan vecka 10. Och Mars och allt. Hemskt vad foer tiden går!

Idag har vi varit och hämtat vår bil som varit på lagning, har antagligen glömt berätta det :) Iaf, när jag skulle köra hem från träningen på friskis i onsdags kväll började varenda lampa i panelen lysa.. och vindrutetorkarna slutade fungera i ösregnet och en stor lampa med STOPP blinkade. Så jag körde snällt in till kanten, stannade bilen och sen ville den inte starta. Så Dennis och hans kompis fick bogsera den till renault verkstaden. Men nu har den fått en splitter ny generator och går som blixten igen :)

Vi passade på att ta en titt ute på stugan också när vi ändå var ute och körde. Myspys :) Längtar verkligen till den stora dagen då festen kommer att äga rum där. Såå mycket att fixa med så man blir tokig :) Men samtidigt jätteskoj såklart!

Nu är Dennnis hos grannen och lägger det sista av hennes golv. Engla och jag tittar på tv och spelar memory. Och Wilma sussar som vanligt :) Klockan 17.00 ska jag träna på friskis, medelgympa idag. Gib ska hänga på, trevligt :) Flera år sedan hon och jag umgicks ordentligt, förra veckan åt vi middag en kväll och det känns härligt att vi hittat varandra igen. Vi var dom allra bästa vänner en gång, men det är nog ungefär 4 år sen vi umgicks ordentligt. Skoj att vi börjat om :)

Här är det SNÖSTORM för tillfället!!! Jag som tyckte det var såå skönt att snön äntligen var borta så man kunde börja springa lite igen.. men ICKE: *suck* Vill verkligen ha vår nu så motivationen kan öka på lite för min viktnedgång och träning. Känner mig i en lite down period just nu. Har visserligen gått ner 7 kg sen nyår, men det är många kvar till bröllopet och jag behöver komma igång ordentligt med träningen nu, särskilt som innebandy säsongen är slut. Friskis och svettis har jag kommit igång med och tränar 2-4 gånger i veckan där, och det är jätteskoj och jag trivs bra! Men behöver få in de där nyttiga promenaderna och joggningturerna också, Känns som om tiden inte riktigt räcker till alltid. Men man har verkligen fått lära sig prioritera saker på olika sätt sen man fick barn. Jag hade ju som mål att gå ner 20 kg till bröllopet. Även om 7 av dem är borta nu, känns det ändå nästintill som en omöjlighet med ytterligare 13 tills det är dags. Men Dennnis peppar på mig och tycker jag ska köra på dubbelt så hårt för att verkligen nå dit jag vill. Det är ju min egen framtid det handlar om! Och visst är jag super stolt över det jag gått ner, men samtidigt missnöjd för jar vet att jag kunde kämpat bättre! Men man får vara glad för det lilla :)

Ni som läser här.. ni kan väl lägga in en kommentar här nedan så jag vet om jag skriver för någon eller bara i tomma intet? :)

Nu ska vi äta lite frukt-mellis! Ha det fint, ses snart igen!

Kladda här!
Postat av: Kith, Ellinor & Malou

Visst håller vi lite koll på er. Kul att läsa och höra lite om er vardag som vi annars inte är så delaktiga i. Men jag och tjejerna tycker det är roligt att läsa vad ni pysslar med. En stor eloge till dig att du kämpar så med träningen.

Må väl, vi fortsätter kolla in sidan.

2009-03-02 @ 19:17:19
Postat av: Faster pippi

Ja,det är bra kämpat,själv kämpar jag för att fylla ut skinnet innan det trillar ner till markenS

Härliga bilder på barnen o sen ser vi fram emot att få gå på bröllop,vilka jättefina inbjudningskort,finaste jag sett.

Kram till er alla/Pia

2009-03-04 @ 19:16:06

Om du har något på hjärtat är du välkommen att skriva här!

Vad heter du?
Stammis här?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress så jag kan spana in din sida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback