En helt vanlig söndag...

Tjillevippen! (Som Engla ofta säger sen hon sett Nils Karlsson Pyssling) :)
Idag fick hela familjen sovmorgon till halv 10. Skönt :) Båda barnen vaknade visserligen runt 7.. men somnade igen efter lite välling. Jag som inte kunde somna förrän 04.15 inatt behöver verkligen de extra timmarna på morgonen.

Annars har dagen varit ganska lugn. På förmiddagen vek vi tvätt och gjorde iordning lite i garderoben där det såg ut som tredje världskriget i princip! Men nu är det fint igen ;) Sen kl.16 var det dags för Englas gympa på friskis. Hon är så duktig min lilla prinsessa. Och idag hade hon sina nya gröna gympa-shorts :) Efter hennes gympa var det min och Gibs tur. Hemma vid halv 7 och båda barnen var mega trötta. Wilma somnade efter hon fått flaskan, Engla fick välling, andas i sin "astma-tub" och sen pyjamas och tandborstning. Sov som en liten gris i soffan redan vid halv 8. Skönt med egen tid på kvällarna. Det har det varit brist på innan då Engla aldrig somnade innan kl.21. Men nu är det andra bullar minsann!

Imorgon är det väg-dag och jag är nervös :( Tror tyvärr inte det är alls mycket som hänt denna veckan. Eller.. jag har ju verkligen legat i. Men känslan säger att det står ganska still nu. Är uppe på en liten platå, men kämpar man på så kommer man över tröskeln förr eller senare. Får väl se vad resultatet blir. Förra veckan visade vågen 75,1 (81,9 vid start 1/1).

Imorgon ska dennnis träffa en kille i Öjaby för ett litet möte. Jag och barnen tänkte åka med dit och sen gå ut en långpromenad på vagnen där. Man behöver lite miljöombyte. Man kan ju varenda gata i Sandsbro vid det här laget så det är trist.. Öjaby får det bli.. vare sig det regnar eller ej!! Mamma var lite sugen på att gå med, vi får väl se hur hennes onda fot mår.
Självklart blir det ett pass på friskis imorgon också.. 17.00. Får se vem eller vilka som hänger med då! :)

Har nästan 40 besökare varje dag.. men ändå är det knappt någon som lämnar kommentarer. Man kan väl skriva hej åtminstone? Eller är det för mycket begärt? :)

Nu ska jag och Dennis kika på Cold case på kanal 9. Ses imorgon!


Kladda här!
Postat av: Sundh =)

Hej Therese!

Jag kan gå in och skriva HEJ!! ;)

Ha det bra, hörs!

Maria

2009-03-08 @ 22:02:46
Postat av: mamsen

Hoppas jag kan följa med på promenaden imorgon.Lycka till med vägningen!

2009-03-08 @ 22:02:59
Postat av: Emelie

Hej Tess!

Grattis till bebis nr 2 ;) så söta...

Kommer ni lira kvar i div 2 nästa säsong?



//Emelie

2009-03-08 @ 22:30:18
URL: http://mlimalm.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej Tess!

Kul att läsa din blogg, den är verkligen personlig! Inte bara massa ytligt "dravvel". Hoppas att vi kan ta en premenix eller fika ngn dag...länge sedan vi träffades nu.



Kramar från Jenny och Alex

2009-03-09 @ 08:05:02
Postat av: Emma

Hej Tess!:)

Tycker du skriver så fint i din blogg:) Verkar ha ett himlans mysigt liv!!!

Ser fram emot fler inlägg!

Kramar

Emma (malta)

2009-03-09 @ 10:50:36

Om du har något på hjärtat är du välkommen att skriva här!

Vad heter du?
Stammis här?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress så jag kan spana in din sida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback