Life is sweet.-

Hej på er!
Ska sluta upp att lova mig själv att jag ska skriva här. Det får bli när det blir helt enkelt. Men fortsätt kika in för rätt som det är när ni minst anar det så har jag uppdaterat :) haha!

Idag är det Onsdag, vilket betyder att det var nästan en vecka sen jag skrev sist!
Sen dess har vad hänt? Hmm..

¤   Håruppsättningen inför bröllopet  bokad (underbart fint) :)
¤   Provsminkning avklarad hos Frida på Make up Store, Jag kände mig som en prinsessa!
¤   MÖHIPPAN!!! :) Mina vänner hämtade mig på jobbet mitt i fikat! berättar mer här nere...
¤   Missade Viktväktarmötet i torsdags :/ Men imorgon är det dags!
¤   Wima har ramlat ner från sängen :( *ajaj* Blåtira på kinden annars gick det bra.
¤   Första badet i sjön för året! Engla och jag, flera gånger! :)
¤   Wilma har i princip helt slutat med ersättning och äter nu ALL mat! Riktigt matvrak :)
¤   Rockfestival i Växjö!
¤   Köpt lite nya kläder :) wiiiee!! Mindre storlekar :)
¤   Fortsatta planeringar inför bröllopet den 27 juni!
¤   Engla har skrubbat knäna på asfalten :/ *ajaj*
¤   Jag blev glatt överraskad när jag fick dubbel FP från FK! *känner mig rik* :)

Ska försöka berätta lite mer utförligt om vissa saker :)
Frisyr och smink inför bröllopet blev jag verkligen SÅÅ nöjd med! Ta åt er Malin och Frida :D Ni är GULD!!! För att bli såhär fin missade jag Viktväktarmötet i torsdags, men tycker ändå veckan gått riktigt bra, men det visar sig imorgon.. Med ett enda undantag! LÖRDAGS OCH MIN MÖHIPPA!!! :D

Gud vad skoj jag hade! Längesen jag hade så kul! Och det bästa av allt var ändå att ALLA vänner var med! Runt 20 tjejer, Älskar er :) TACK för en oförglömilig dag! Dagen började tidigt då jag gick upp klockan halv 7 och GICK till jobbet. Lugnt där, med få vårdtagare, så morgonen gick smidigt, Stefan jag och Nettan hade mest roligt. Sen blev det dags för förmiddagsfikat och en lugn stund. Precis när jag tagit sista tuggan på äpplet stormar massa av mina tjejkompisar in på kontoret och skriker MÖHIPPA!! Gud vad paff jag blev.. kände mig helt i chock! Och mina jobbarkompisar visste om detta! Grr :) Haha.. fick en kasse med kläder jag skulle ta på mig. Ett par neon orangea träningsbyxor som slutade på vaden, tajta upptill och vida nertill, ett par knall rosa strumpor och ett gult linne, ovanpå det en reflexväst och en blå scarfs knuten i håret. Shit vad snygg jag var :D Haha.. sen åkte vi till stan och första cidern öppnades och dracks upp. Väl där slöt resten av gänget upp! ALLA var verkligen med och det var såå kul! Sen gick vi in på hälsostudion där JAG skulle HÅLLA i ett spinningpass! SHIT! Har bara gått på två spinningpass hela mitt liv. Hela 8 låtar skulle klaras av. Och vilka skulle cykla? Jo några av mina gamla killkompisar från Öjaby, och lite andra kompisar plus några jag inte alls kände... Men jag tycker nog det gick riktigt bra.. lite imponerad av mig själv faktiskt.

Efter en välförtjänt dusch fick jag på mig om möjligt ännu fulare kläder. En tomte röd klänning med hög hals och krage, fruktansvärt fula skor med blommor som var 3 nummer för stora, och till det en vinröd tantig kavaj.. Och självklaert en lång lång slöja som mer liknade myggnätet till barnvagnen! Haha :) Till råga på allt var det "Vårstad" i Växjö denna helgen, vilket betyder kulturhelg och MASSOR med folk i hela staden och diverse jippon på hela storgatan. Jag fick i uppdrag att klippa tvättrådslappar ur folks underkläder för att senare få ett pris beroende på hur många jag samlade in. Kände mig riktigt duktig även på den fronten :) Efter några timmar på stan bar det av mot Räppe. Där skulle JAG spela in 3 LÅTAR! Jag skulle SJUNGA! Alltså.. jag sjunger allra allra sämst i hela världen. Det finns ingen som sjunger sämre, jag LOVAR! Men sagt och gjort, jag sjöng, alla skrattade :) Men man kan ju inte vara bra på allt. Tillslut var skivan klar och vi åkte vidare hem till Evelina, min toastmadam. Där blev det lekar, grillkväll, underbart god tårta, dricka, mer lekar, singstar och vi hade SÅÅ KUL hela kvällen! Mitt pris för tvättrådslapparna blev en nagelförläning på det stället jag ville gå till och göra inför bröllopet. Dom hade till och med bokat tid den dagen jag ville gå och.. ÅHH vilka underbara vänner man har :)

Sen droppade folk av lite titt som tätt och jag, Hannah, Malin och Frida bestämte oss för att dra en runda till Evedal till rockkonserten och därefter vidare ner till Oleo. På Oleo fick jag såklart gratis inträde i min snygga outfit, och vakten skulle till och med ha en puss! Haha.. Sen hade vi hur kul som helst på Oleo den timmen som var kvar. Efter det hamnade vi som vanligt på Mcdonalds där jag blev bjuden av hur många killar som helst.. haha.. det är bra att ha fula kläder och slöja på sig. Kanske skulle köra på det fler helger :) Åt oss mätta och sen gick vi upp till Hannahs lägenhet. Vi slockade allihop ganska snabbt, efter en underbart härlig dag. ETT STORT TACK TILL MINA UNDERBARA VÄNNER!!!!!
____

Ja sen har jag köpt lite nya kläder. Bl.a. ett par supersnygga jeansshorts från Gina i storlek 38 :) Gissa om jag är nöjd! :)
Jag fick som sagt dubbel Föräldrapenning denna månaden då dom bara betalat ut en liten del från förra månaden. Jag hade inte ens märkt det då.. vilken koll man har :) Men fick stor lön då så kanske därför det inte märktes. Men pengar får man ju aldrig för mycket av så jag tackar och tar emot :D

Nu börjar Wilma vakna och ska äta lite gröt. Sen ska hon och jag åka och handla lite grann innan det är lunch och sen kommer stora trollungen hem :)
Jag har lite bilder att lägga in också.. dock inga från möhippan ännu då dom bilderna är hemliga till efetr bröllopet (mina kompisars order) Hoppas hinna lägga in dom lite senare.

Tack för du orkade läsa ända hit :)

Kladda här!
Postat av: Eva

Vad härligt, låter som att du haft en super duper möhippa!!

Du, JAG är sämst i världen på att sjunga ;)

Kram

2009-06-03 @ 22:04:30
URL: http://evvia.wordpress.com
Postat av: malin

Det var en superhärlig dag!!! och avslutningen va super! du var grym hela dagen gumman!!!!!!

2009-06-04 @ 13:26:03
Postat av: Johanna

Så underbart roligt! Jag blev alldeles rörd när jag läste om allt som vännerna ordnat! jag ska verkligen tänka på er 27 Juni!!! Ska bli så roligt att vi ska bli dagiskompisar till hösten!

Kram Kram

2009-06-04 @ 21:31:30

Om du har något på hjärtat är du välkommen att skriva här!

Vad heter du?
Stammis här?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress så jag kan spana in din sida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback