.Som sand mellan fingrarna.

Tiden försvinner ifrån mig i perioder, som sand mellan fingrarna, då är det lätt hänt att bloggen får ligga i träda. Men så gnager mitt dåliga samvete i mig. Jag har nog gått upp ett par kilo sen jag slutade skriva här. Visst, det är semester, vi har gift oss osv osv. Men det är inte några bra skäl, inga giltiga skäl. Så nu ska jag in på banan igen. Jag vet ju vilken frihet det ligger i att oberörd kunna gå förbi godishyllorna vid kassorna i matbutiken, för andra kan det låta fjuttigt, men ni som vet vad jag talar om vet hur otroligt stort det är... Just nu är jag inne i en riktig godisperiod. Antagligen går jag till godishyllorna först när jag kommer in i butiken. Jag ska bryta ett mönster nu. IDAG!!!

Nu undrar ni kanske "Varför just idag?" Jo.. Idag (klockan är över 12) så fyller jag år. 22 år den 31 juli. Och det ska bli första dagen på min framtid, en lättare framtid. Jag SKA nå mina mål i livet, både vad gäller vikt, framgång och allt annat. Jag har ingen brådska, men jag ska dit en dag. En dag ska jag stå där lycklig och stoltsera med min framgång, visa upp vad jag lyckats med.

En annan anledning till att jag sitter här och skriver inatt är Lovisa och hennes mamma Barbro :) Alltid kul att höra att någon saknar mig, och det jag skrev om. Fast att klockan är över 02 så känner jag mig oförskämt pigg. Lär ju dock inte vara det imorgon, men man får bita i det sura äpplet.

Jag har bestämt att bloggen ska bli roligare också, ska inte bara skriva om vardagliga händelser, mat och träning utan lite annat också, vad återstår att se :) Det värsta är att jag har en tendens att skriva såå långa inlägg på nätterna. Men just idag känner jag att det nog behövs. Orkar ni inte läsa allt så får ni snällt vänta tills nästa inlägg som kommer bli betydligt kortare :)

Det är inte så ofta jag läser runt i andras bloggar, men ikväll har jag gjort det och har hittat ett par favoriter, ska dela med mig av dessa när jag känner att det är dags.

Snart har 3 veckors semester gått. Solen lyser med sin frånvaro, men trots det är det skönt att umgås hela familjen. Man ser verkligen hur mycket barnen utvecklas när man umgås med dem såhär hela tiden. Engla hon pratar och pratar och frågar och är nyfiken, hon snappar upp allt hon hör och allt hon ser, jätteroligt! Men hon är fruktansvärt envis och just nu är det nog hon som är chef i familjen, även om mamma och pappa får vara med och styra upp när det verkligen behövs :) Lilla Wilma har nu hunnit bli hela 9 månader och reser sig upp mot allt hon får tag på. Säger helst mamma men givetvis pappa också :) Är just nu full med blåmärken i pannan efter diverse äventyr på sina än så länge, små ostadiga ben. Vi har hunnit med en vecka på Öland,l 10 dagar hos svärföräldrarna i Helsingborg, fetival och ullared och lite smått runtomkring. Idag kom vi hem, imorgon bitti har vi tvättid, då blir det att röja undan allt, packa på nytt och styra bilen mot Öland. Lånar mammas och pappas husvagn som är uppställd där. Stackars mamma har börjat jobba igen och pappa börjar på måndag. Vi ska njuta av vår sista vecka nu har vi bestämt. Bara softa och ta det lugnt, låta barnen styra lite. Så vi hoppas på fint väder och stranden, bad, lekplatser, promenader, någon joggingtur och bara mysa. *Hoppas det blir som vi tänkt oss* :)

Nu har klockan blivit halv 3, tyvärr är jag inte tröttare för det,. snarare piggare. Värdelöst att vara nattjobbare och ha semester. Tycker jag fortfarande knasar med dygnet ibland. Men det hör väl till. Skönt med en ordentlig lön i alla fall, det behövdes :) Ska krypa ner till min älskade MAN. För det är han ju numera. Och jag heter inte längre Carlsson utan nu heter hela familjen Spjut. Måste ta tag i att fixa nytt körkort och ändra diverse andra kort och grejer. Jobbigt, får bli efter semestern när vardagen är igång igen med alla måsten och krav :)

Den 10 augusti börjar Dennis jobba och Engla ska börja skolas in på dagis. Ska bli spännande. Hon har fått en ny ryggsäck med pippi långstrump som hon vill ha när hon går till dagis. Hon känner sig nog stor nu. Slutat med blöja för ganska längesen, skööönt. Har på natten ibland fortfarande, men det känns inte så bråttom med den biten. När jag frågar är du mammas bebis? Så svarar hon "nää.. jag är mammas stora Engla!" Visst är det skoj att dom växer och lär sig, men ändå vill man på något vis att dom ska vara små jämt, att inte tiden ska gå så fort. Lite ledsamt faktiskt, även om varje ny tid i barnens liv är nya roliga framsteg. Nu ska jag pussa lite på mina små troll och sen krypa ner hos Dennis. Jag återkommer som jag har lovat, var så säker!

Tjingeling!

Kladda här!
Postat av: Anonym

Grattis till både giftermål och födelsedag! En vacker dag hoppas jag också bli gift - jag verkar vara på god väg :) Vilken mysig semester ni verkar ha haft! Här har vi också myst järnet och flängt land och rike runt. Dessutom var vi i Italien i juni.



Det är häftigt att se barnens utveckling. Nu går Melker och han är "med" på ett helt nytt sätt. Jag vill bara krama honom hela tiden och nästan äta upp honom. Inte så smart kanske...



Ha det bra och hoppas du sov gott :)

2009-07-31 @ 22:04:57
Postat av: Jennie

Glömde säga vem jag var... daaa

2009-07-31 @ 22:05:33
URL: http://melkersmamma.blogspot.com
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

hallo.. allt bra ?

2009-08-01 @ 18:05:39
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Johanna

Grattis på födelsedagen, fast i efterskott då... ;). Vi har också varit på Öland, men jag är ganska nöjd med vädret?!? Det ska bli så roligt att tjejerna ska gå på samma dagis. Kramar

2009-08-01 @ 22:58:52
Postat av: Barbro ( Lovves mamma)

Hej Tess !! Det var kul att du skriver igen. Sommaren har gått för fort tycker jag och jag har redan jobbat två veckor. Nu får jag se fram emot nästa sommar, har nog inga semesterdagar kvar. Lovisa och Robert har precis åkt hem, dom var här och åt pizza. Planerar visst att åka till Kroatien om ett par veckor.Ha det nu så bra allihop !!!!! Hälsningar Barbro

2009-08-02 @ 21:26:38
Postat av: malin

välkommen tillbaka:) Har väntat på uppdatering!!

ni verkar ha haft det bra! vill ses snart!! hälsa familjen!

pussar

2009-08-03 @ 12:17:36

Om du har något på hjärtat är du välkommen att skriva här!

Vad heter du?
Stammis här?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress så jag kan spana in din sida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback