Godmorgon.

Ja.. Godmorgon alla nära och kära.. och givetvis ni andra också :)
Jag hann inte skriva mer igår kväll. Vi var vid sommarstugan hela dagen och kom inte hem förrän runt 19. Då var det badtajm för hela familjen Spjut. Sen somnade barnen som stockar efter varsin välling. Sötnosarna.
Jag somnade också som ett litet barn i soffan direkt efter The Mentalist.. så klockan var strax efter 22. Har sen sovit jätte hårt hela natten. Skönt... behövde nog mycket sömn efter gårdagens arbete :)

Blev några timmars räfsning igår i trädgården vid stugan. Men rackans vad fint det blev! :) Har dock ont i händerna idag. Alldeles ömma på sina ställen. Men det var det värt :) Vi hann också med att planera lite inför bröllopet där ute. Det är ju där vi ska ha festen efteråt och det kändes bra att vi kom fram till lite vad gäller placering av bord, mat och dansgolv :)

Idag började morgonen klockan halv 7 då Wilma vaknade och var hungrig. Men vi låg kvar i sängen tills Engla vaknade runt halv 8. Skönt. Lilla Engla har haft lite ont i sin mage några dagar och varit lös i magen. Vet inte vad det beror på. Stackars liten. Nu har hon precis fått i sig en halv banan får hoppas det hjälper lite :)

Tänkte gå till stan idag, Dennis har bilen. Ska kika lite på ringar igen. Jag kan verkligen inte bestämma mig hur jag ska göra och vad jag vill ha :) Haha.. I-landsproblem. Sen ska jag pyssla lite till med festprogrammen idag om jag orkar. Vet inte om det är kallt ute idag, inte hunnit kolla. Men om det är skönt väder blir vi nog ute i eftermiddag... lekplatsen antagligen.

Läste i Smålandsposten idag att Värends entreprenad i Växjö har låtit eternitplattor innehållande det cancerframkallande ämnet asbest ligga kvar efter renoveringen av hyreshus i Växjö. De har legat mellan hyrehusen där man även låtit stora maskiner och verktyg finnas under helgen. Barn i området har varit där och lekt i kortbyxor under helgens varma dagar. Först nu har man akut gjort något åt situationen sedan en boende slått larm. Det är ju helt sjukt! För det första ska områden med farliga maskiner och dylikt vara inhägnat! För det andra är detta deras jobb och de borde VETA att dessa plattor innehåller farliga ämnen. Istället fick de kalla in JT-sanering akut och de fick i heltäckande skyddskläder och andningsmasker sanera bort eternitplattorna innehållande asbest. Usch och fy.. tur man inte bor i det området!

Nehe.. nu ska jag klä på barnen och mig själv och vi ska ge oss ut i det vackra vädret om en stund. Ha de fint idag!
Bilderna är från lite då och då :)


Kladda här!

Om du har något på hjärtat är du välkommen att skriva här!

Vad heter du?
Stammis här?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress så jag kan spana in din sida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback