1 april

Godmorgon.. Usch vad tidigt det är :( Trots att Engla vägrade sova igår och somnade jättesent vaknade hon klockan 07.00. Wilma sover fortfarande i alla fall. Nu sitter Engla och jag i soffan och tittat på barnkanalen. Mypys. :)

Igår blev det inget inlägg. Hade fullt upp kan man säga. Morgonen började som vanligt med blöjbyte, välling, påklädning, trots, gnäll och sura miner. Men när vi väl kom ut gick det bra. Engla har varit lite snorig ett tag så hon fick vara hemma från dagmamman igår. Klockan halv tio började vi gå mot samarkand från sandsbro.. tog lite mer än en timme i ruskigt snabbt tempo, Skönt! Väl framme mötte vi upp mamma och gick och kikade lite i affärerna. Köpte bara 3 äpplen och inga kläder :) Hittade inget fint tyckte jag :( Jo på Stadium hittade jag två jättefina bikinis. Men det kan man ju inte köpa nu när man förhoppningsvis ska gå ner runt 10 kilo till innan det är dags för bikinin. Så man får snällt vänta, även om det kliar i fingrarna :) Hittade också fina utebyxor till Engla nu till våren. Everest för 149:- tyckte jag verkligen var ett klipp. Ska köpa det i eftermiddag men kan inte riktigt bestämma mig för färgen :) Antingen röda eller gröna. Båda var fina! Vad tycker nI? lägger in bilder längre ner! Så skriv gärna vad ni tycker :)

Efter vi gått i affärerna en stund tog vi en ny promenad från samarkand till öjaby (mamma och pappa). Tog också ungefär en timme. Var helt genomsvett när jag kom fram. 10 grader hade vi ute igår, trots att solen inte var något attt skryta med direkt. Härligt.. nu känns det som våren är på ingång. Äntligen! Idag skulle det bli sol och ännu varmare. Hoppas det!

När vi kom hem igår hann jag bara byta om sen körde jag till Rottne för styrelsemöte. Hemma igen runt 20.00. Sen på kvällen somnade jag i soffan och missade Lost som jag hade tänkt se. Men sånt är livet :P

Men idag är det en ny dag. 1 april. Undrar om man blir lurad under dagen. Ska inte träffa så mycket folk så jag kanske klarar mig :) Engla ska till dagmamman vid 9 och Wilma och jag ska till tvättstugan hela förmiddagen. SKönt att få undan tvätten i tid för en gångs skull. Innan tvättkorgen svämmar över. Tänkte städa lite också mellan tvättarna. Måste verkligen torka golven idag! Det blir såå kladdigt på golvet där man äter när man har små kids som spiller lite här och var och då och då :) Sen ska jag packa några traderapaket och skicka iväg också. Fint med lite extra inkomst. Ikväll blir det ki-box med Lovve klockan 17.30. DET är JOBBIGT vill jag lova :) Men skoj såklart!

Har också skrivit in mig på viktväktarna igen. Det är det enda konceptet som jag vet verkligen fungerar på mig. Gick ju ner 17 kg efter Engla med hjälp av viktväktarna. Så jag vet ju att det fungerar. Sist jag kämpade hade jag ett snitt på 1,1 kg i veckan på de första 10 veckorna. Tänk om man kan hålla samma snitt denna gången, då är ju mer än 10 kg borta till bröllopet. Ja, nu jäklar! :) Mamma ska också hänga på så vi ska gå på torsdagkvällarna vid 18.30. Känner att det är svårt att köra för sig själv, det blir liksom ingen riktig ordning på loftet :) Som jag nämnt tidigare så tjuvväger jag mig ju jämt och ständigt. Men redan sen i måndags med viktväktarnas program visar vågen minus 1,5 kg. Hoppas på att det hinner blir lite lite till tills imorgon då det är dags för vägning :)

När jag bestämde mig i vintras för att gå med i viktväktarna startade jag på 81,8 kg. Huh! Hemskt ju! Men gick ganska snabbt ner till 77,8 (-4kg) Sen dess har jag inte varit på viktväktarna utan kört själv. Så vid vägningen imorgon blir det flera kilo minus, men det är ju under många veckor nu. Hoppas också få min andra guldstjärna :) (en stjärna för var 3:e kilo)

Nu ska vi titta på anna och långa fabrorn :) Återkommer senare! Ha de fint och glöm inte lämna ett spår efter dig här nedanför!


Kladda här!
Postat av: loovve

hej! Jag tycker dom röda :) Ses ikväll :)

2009-04-01 @ 11:51:23
URL: http://lovisamalmqvist.blogg.se/

Om du har något på hjärtat är du välkommen att skriva här!

Vad heter du?
Stammis här?

Din mailadress: (publiceras ej)

Din bloggadress så jag kan spana in din sida:

Vad har du på hjärtat?

Trackback